::In The Name Of Allah The Most Gracious And The Most Merciful::Assalammualaikum & Hye! I'm Farahani. Welcome to a place where i put my ideas & my stories. My Goal is just to please Allah. May we inspire each other. InsyaAllah. Pray for me ya.(^_^)Selalu senyum, selalu sangka baik, insyaAllah hati tenang ~::

Followers

Saturday, October 12, 2013

sayangilah kanak-kanak :)

Bina lah sifat kasih sayang & lembut pada kanak-kanak.
Pupuklah ia agar terus bertambah lagi dan lagi setiap hari..
Biar awak nampak lagi sweet!! Lagi cute..
Nabi Muhammad pun sangat kasih pada kanak-kanak..Tak percaya?
Pergi kaji dan baca balik kisah-kisah tentang itu..  
kanak-kanak adalah salah seorang yang membuatkan hidup ni lebih ceria.
kadang-kala kesabaran kita diuji melalui kanak-kanak,
Belajarlah sesuatu melalui mereka,
Awak pun pernah jadi kanak-kanak juga.
Mungkin ada memori yang awak ingat, ada yang tidak.
Dan sudah tentu zaman kanak-kanak awak itu, ada yang buat awak tersenyum dan ada yang buat awak menangis.
Please..
They deserved ...to be love..by us..
Didiklah mereka dengan ilmu agama, kenalkan mereka dengan Allah, dan bantulah mereka,
Awak..Belajarlah..Berlatihlah..saya juga begitu..doakan saya untuk menyayangi semua kanak-kanak didunia ni..mereka sangat comel..

*Bergembiralah awak, bahagialah awak, awak..yang menyayangi kanak-kanak..awak yang luar biasa dalamnya sayang pada kanak-kanak..Saya cukup terharu sebab adanya awak-awak yang menyayangi kanak-kanak. Saya cukup terharu dan gembira bila tengok orang yang sayang pada kanak-kanak.
Berkasih sayanglah kerana Allah. Semoga Allah memberkatimu. Semoga kasih sayang awak dengan kanak-kanak di catat sebagai ibadah kepada Allah. Jadikan ianya ladang pahala kita..kita tak tahu kan, mana satu amal yang diterima Allah. Mungkin saja ini..mungkin saja itu..Soal itu, biarlah Allah yang menilai. Allah kan Maha Adil..



*saya jatuh cinta dengan psikologi pendidikan pun sebab kanak-kanak..saya nak tebus balik kesalahan saya yang dulu dalam melayan kanak-kanak. Saya nak tahu cara yang betul, cara yang Nabi ajar, cara yang Allah redha..




entry TAMMAT...suka? like jer..

1 comment:

BUNDA a.k.a KN said...

nice entry...Salam ukhuwah dari Bunda...